Osnovna pravila
- Piklbol se igra kao dubl (dva igrača po timu) ili pojedinačno; dubl je najčešći
- Ista veličina igrališta i pravila se koriste i za singl i za parove
Serva
- Ruka servera mora da se kreće u uzlaznom luku prilikom kontakta s lopticom.
- Dodir reketa sa lopticom ne sme biti iznad nivoa struka.
- Glava reketa ne sme biti iznad najvišeg dela ručnog zgloba pri kontaktu.
- Dozvoljen je i 'drop servis' u kom slučaju se nijedan od gorenavedenih elemenata ne primenjuje.
- U trenutku kada je loptica udarena, noge servera ne smeju dodirivati teren ili izvan zamišljenog produžetka bočne ili središnje linije i najmanje jedna noga mora biti iza osnovne linije na površini za igru ili zemlji iza osnovne linije.
- Servis se vrši dijagonalno u poprečnom polju i mora se spustiti unutar granica suprotnog dijagonalnog terena.
- Dozvoljen je samo jedan pokušaj servisa po serveru.
Redosled serviranja
- Oba igrača u timu za serviranje imaju priliku da serviraju i postižu poene sve dok ne naprave grešku * (osim prvog servisa u svakom novom gemu).
- Prvi servis svakog bočnog polja se pravi iz desnog/parnog polja.
- Ako se postigne poen, server menja stranu i server započinje sledeći servis sa leve/neparne terena.
- Kako se postižu naredni poeni, server nastavlja da se menja napred-nazad sve dok se ne napravi greška, a prvi server izgubi servis.
- Kada prvi server izgubi servis, partner tada servira sa svoje ispravne strane terena (osim za prvi servisni niz u igri*).
- Drugi server nastavlja da servira sve dok njegov tim ne napravi grešku i izgubi servis od protivničkog tima.
- Jednom kada servis ode protivniku (sa druge strane), prvi servis je iz desnog/parnog polja i oba igrača u toj ekipi imaju priliku da serviraju i postignu poene sve dok njihov tim ne napravi dve greške.
U singlu, server servira sa desnog/parnog terena kada je njegov ili njen rezultat paran i sa leve/neparne kada je rezultat neparan.
*Na početku svakog novog gema samo jedan partner iz ekipe koja servira ima priliku da servira pre greške, nakon čega servis prelazi na tim koji prima servis.
Bodovanje
- Poene osvaja samo ekipa koja servira.
- Meč se obično igraju do 11 poena, pobeda sa 2.
Turnirski mečevi mogu se igrati do 15 ili 21, pobeda sa 2. - Kada je rezultat tima koji servira paran (0, 2, 4, 6, 8, 10) igrač koji je bio prvi server u igri za tu ekipu biće u desnom/parnom polju kada servira ili prima; kada je neparan (1, 3, 5, 7, 9) taj igrač će biti u levom/neparnom polju kada servira ili prima.
Pravilo dva odskoka
- Kada se loptica servira, ekipa koja prima lopticu mora je pustiti da odskoči pre nego što se vrati, a zatim ekipa koja servira mora da je pusti da odskoči pre povratka, dakle dva odskoka.
- Nakon što loptica jednom odskoči u polju svakog tima, oba tima mogu ili da udare lopticu volejem (udare loptu pre nego što odskoči) ili da je odigraju nakon odskoka (udarac sa zemlje).
- Pravilo dva odskoka eliminiše prednost pri servisu i voleju i produžava nadigravanje.
Zvanje linija
- Lopta koja dolazi u kontakt sa bilo kojim delom bilo koje linije, osim linije ne-volej zone na servisu, smatra se „unutra“.
- Servis koji dolazi u kontakt sa linijom ne-volej zone je kratak i greška.
Ne-volej zona
- Ne-volej zona je polje u krugu od 2.13 m sa obe strane mreže.
- Volej je zabranjen unutar ne-volej zone. Ovo pravilo sprečava igrače da izvode udarce sa pozicije unutar zone.
- Greška je ako, kada izbacuje loptu iz voleja, igrač stane na zonu bez voleja, uključujući liniju i/ili kada igračev momentum prouzrokuje da on ili bilo šta što nosi ili nosi da dodirne zonu koja nije volej, uključujući pridruženu liniju.
- Greška je ako se igrač nakon udarca iz voleja zamahom odnese u zonu bez voleja ili dodirne zonu bez voleja, čak i ako se lopta koju je udarila od voleja proglasi mrtvom pre nego što se to desi.
- Igrač može po pravilu biti u zoni bez veloja u bilo koje vreme osim kada udara loptu volejem.
Zona bez voleja obično se naziva „kuhinja“.
Greške
- Greška je svaka radnja koja zaustavlja igru zbog kršenja pravila.
- Greška ekipe koja prima loptu dovodi do poena za tim koji servira.
- Greška ekipe koja servira rezultira gubitkom servisa ili gubitkom strane.
Određivanje tima za serviranje
- Bilo koji fer metod se može koristiti da se odredi koji igrač ili tim ima prvi izbor strane, servisa ili primanja. (Primer: bacanje novčića)